+421 55 6815611 | egjak@egjak.com

Erasmus+

Prvou skúsenosťou s Erasmus+ projektom na našom gymnáziu je projekt v rámci aktivity KA1 Učím sa s radosťou, naučím s radosťou. Teší nás, že učitelia na EGJAKu môžu vďaka účasti v tomto projekte nadobudnúť medzinárodné skúsenosti, nové zručnosti a tiež sa profesijne rozvíjať. To všetko prispieva k zvyšovaniu kvality vyučovacieho procesu na škole, obzvlášť pri bilingválnej výuke.

V rámci projektu absolvuje 10 pedagógov mobility /štruktúrované kurzy v zahraničí. Očakávame, že účasť v projekte a absolvovanie mobility bude mať pozitívny dopad na profesionálny rast našich kolegov čím zároveň dôjde k zvýšeniu úrovne výchovno-vzdelávacieho procesu na našej škole.

Cieľom projektu je rozšírenie jazykových kompetencií učiteľov, zlepšenie kvality vyučovania anglického jazyka a modernizovanie vyučovacieho procesu s využitím IT nástrojov a metodológie CLIL a taktiež získať nové kompetencie na riešenie konfliktov a prevenciu šikanovania a následne ich implementovať v praxi.

Veríme, že projekt sa nám aj napriek náročným obdobiam spojených s ochorením COVID-19 a následnými obmedzeniami podarí úspešne ukončiť.

Názov projektu: Učím sa s radosťou, naučím s radosťou
Kód projektu: 2019-1-SK01-KA101-060315
Trvanie projektu: 1.8. 2019 – 31.7. 2022

Kľúčové oblasti, ktorým sa projekt venuje:

  • Inštitúcie a/alebo metódy zamerané na zlepšenie kvality (vrátane rozvoja škôl)
  • Výučba a učenie sa cudzích jazykov
  • IKT – nové technológie – digitálne zručnosť

Mobility v rámci projektu:

Prečítajte si aj o workshopoch.

Mgr. Jana Poláková – 23 – 28 September, 2019 – Florencia, Taliansko:

Kreativita a kritické myslenie sú základnými piliermi pre inováciu. Spolu so schopnosťou efektívne komunikovať a spolupracovať sú tieto 4 zručnosti zárukou úspechu v každej oblasti života.

Myslím si, že rozvoju týchto základných životných zručností dávame na našich hodinách malý priestor a vlastne ani nevieme ako s tým začať. Preto som si v rámci Erasmus + projektu vybrala práve kurz s týmto zameraním (4 Cs- Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools)

Kurz viedla skvelá lektorka Susan Gagliano. Každý deň sme sa venovali jednej zo zručností- cez praktické aktivity nám ukázala možnosti ako pomaly zaviesť novinky do našich zabehnutých vyučovacích hodín. Zároveň mali všetci 13 účastníci zo 6 európskych krajín priestor prezentovať svoje krajiny a školy a navzájom sa inšpirovať zdieľaním rôznych prístupov k problémom školstva. Posledný deň 5 dňového kurzu sme si vyskúšali ako aplikovať všetky zručnosti v praxi priamo v uliciach Florencie, splniť niektoré zadania bola to zábava a výzva zároveň.

Inšpiratívny kurz, kultúrny program, neopakovateľná atmosféra mesta, ale najmä priestor hlbšie sa zamyslieť nad realitou a možnosťami mojej učiteľskej praxe ma nesmierne obohatili. Verím, že sa mi podarí bojovať s každodennou rutinou a vytvoriť študentom v mojich triedach atmosféru pohody, otvorenej komunikácie, vzájomnej spolupráce a pomoci, aby sme mohli spoločne rásť a meniť sa k lepšiemu.

Mgr. Peter Horný – 7-12 Október, 2019 – Florencia, Taliansko:

Student-centered Classroom: teachers as promoters of active learning

Tento 5- dňový kurz, ktorého som sa mohol zúčastniť v októbri 2019 vo Florencii, bol zameraný na viacero aktivít, ktoré môže učiteľ využiť na zefektívnenie vyučovacieho procesu. Každý deň bola pozornosť venovaná inej špecifickej oblasti, z ktorých spomeniem napr. Flipped classroom, rôzne typy inteligencií, riešenie problémov v dvojiciach, resp. v skupine, úloha technológií a sociálnych sietí v živote mladých ľudí, metódy (seba)hodnotenia a pod.

Pri Flipped classroom ide o model, ktorý zjednodušene predstavuje ‘’otočenú, prevrátenú’’ triedu. Namiesto preberania teórie na vyučovacej hodine a následnom precvičovaní vedomostí doma, teóriu si žiaci pomocou materiálov a videí naštudujú doma a samotné využívanie teórie v praxi prebieha počas vyučovania.

Ako je spomenuté vyššie, kurz sa taktiež zameral na rôzne typy inteligencie, ktoré sú dôležité pre poznanie silných a slabých stránok študenta. Bol vyzdvihnutý význam nielen hodnotenia, ale aj sebahodnotenia žiaka pri napredovaní v školskom, no i profesionálnom prostredí.

Samotný kurz prebiehal formou diskusií, prípadových štúdií formou videa, resp. článkov. Práca a zdieľanie boli uskutočňované individuálne, ale aj skupinovo. Informácie boli podávané zaujímavo a interaktívne.

Mgr. Adriana Saboviková, PhD. – 25 – 30 November, 2019 – Barcelona, Španielsko:

V rámci Erasmus+ projektu som mala možnosť absolvovať kurz Tvorivé a uspokojujúce školské prostredie: stratégie a zručnosti pre učiteľov (A Satisfying School Experience: strategies and skills for teachers) v Barcelone.

Náplňou 6-dňového kurzu bolo oboznámiť účastníkov z piatich krajín s praktickými a zábavnými aktivitami, ktoré nájdu uplatnenie v školskom prostredí najmä pri zlepšení vzťahu učiteľ – žiak ale tiež aj ako forma predchádzania syndrómu vyhoreniu učiteľov, ktorý sa čoraz častejšie vyskytuje v slovenskom školstve. Získané poznatky budú nepochybne prínosom pre zlepšenie vzťahov a prostredia na našej škole.

Veľkým prínosom bolo aj vzájomné zdieľanie sa s ostatnými kolegami a spoznávanie iných školských systémov. Nemenej inšpiratívne bolo aj spoznávanie španielskej kultúry a úžasného mesta.

Mgr. Stanislav Kocka – 9 – 14 December, 2019 – Florencia, Taliansko:

V rámci projektu Erasmus som absolvoval v termíne 9 – 14. 12. vo Florencii kurz z názvom „Správa konfliktov, emocionálna inteligencia a prevencia šikanovania.“

Bolo to veľmi obohacujúce a inšpirujúce, lebo okrem podnetných prednášok a prezentácií sme veľa času strávili v skupine zdieľaním sa zo svojimi skúsenosťami a poznatkami, keďže sme sa zišli z rôznych častí Európy. Som veľmi vďačný za túto skúsenosť a krásny zážitok vo vianočnej Florencii.

Mgr. Ľudovít Rozner – 20 – 26 jún, 2021 – Madrid, Španielsko:

Mal som možnosť byť účastníkom kurzu ICT (Information and Comunication Technology) for Teaching, level B2, kde som sa oboznámil s novými aplikáciami, ktoré sa dajú vhodne využiť pri výučbe a komunikácii na našej škole. Zároveň som mal možnosť sa oboznámiť s voľne dostupnými učebnými materiálmi v rámci internetových zdrojov. V rámci programu kurzu som sa zúčastnil aj poznávacej exkurzie v centre Madridu a exkurzie do Toleda.

Mgr. Michal Sanislo – 20 – 26 jún, 2021 – Madrid, Španielsko:

V rámci projektu Erasmus+ som sa zapojil do kurzu English for Teachers level A2, B1, kde som si zdokonaľoval a prehlboval zručnosti v anglickom jazyku. Zároveň som som možnosť spoznať aj španielsku kultúru, absolvovať poznávaciu exkurziu v meste Madrid a do Toleda. Pridanou hodnotou sú aj kolegovia z iných krajín, ktorých som mal možnosť spoznať.

Mgr. Hedviga Turčeková – 19 – 30 júl, 2021 – Madrid, Španielsko:

V rámci projektu Erasmus+ som v Madride absolvovala kurz CLIL: Content and Language Integrated Learning zameraný na základné princípy a možnosti využitia metodológie CLIL. V rámci programu som sa oboznámila nielen s CLIL metodológiou a jej možným využitím vo vyučovacom procese, ale aj so španielskou kultúrou a navštívila som aj svetoznáme múzeum Prado a historické mestečko Toledo.

RNDr. Monika Baronová – 27 jún – 2 júl, 2022 – Florencia, Taliansko:

V rámci programu Erasmus + som sa zúčastnila kurzu Intensive English Language and Cultural Course vo Florencii. Počas 25 hodín som si zlepšila slovnú zásobu a komunikačné zručnosti v anglickom jazyku. Zároveň som spoznala históriu Florencie ako kolísky renesančného umenia. A samozrejme, vytvorila som si kontakty s pedagógmi z iných európskych krajín, s ktorými môžem pokračovať v komunikácii. Vďaka tomuto programu som strávila posledný týždeň školského roka v koži študenta a získala som tak iný pohľad a motiváciu v mojej ďalšej práci učiteľa

Mgr. Eva Lejková a RNDr. Gabriela Podracká – 4 – 15 júl, 2022 – Dublin, Írsko:

V rámci programu Erazmus+ sme sa zúčastnili jazykových kurzov „English for Teachers“ v Dubline, v Írsku. Absolvovali sme 60 hodín,  počas ktorých sme si zlepšili svoje jazykové znalosti a rozšírili si tiež vedomosti o írskej histórii a kultúre. Po vyučovaní sme intenzívne mapovali život v uliciach hlavného mesta s jeho pamätihodnosťami. Počas víkendu sme spoznávali krajinu Írska aj cestovaním na západné pobrežie do Galway a Cliffs of Moher a na sever do Severného Írska do Belfastu a Giant’s Causeway. Zároveň sme spoznali mnoho učiteľov z iných krajín, s ktorými sme nadviazali nové kontakty a vymenili si skúsenosti z učiteľskej praxe.

Workshopy

CLIL a IKT Workshop na EGJAKu

Dňa 1. júla 2022 sa na našej škole uskutočnili dva workshopy pre učiteľov v rámci diseminácie prebiehajúceho projektu Erasmus+ „Učím sa s radosťou, naučím s radosťou“.

Naši kolegovia Mgr. Hedviga Turčeková a Mgr. Ľudovít Rozner sa s nami podelili o poznatky a skúsenosti získané počas kurzov, ktoré absolvovali v rámci projektu.

Mgr. Hedviga Turčeková kolegom názorne predstavila metódu aktívneho učenia Gallery walk, pri ktorej žiaci bez toho, aby sedeli v lavici, pracujú v skupinách a hľadajú odpovede na rôzne otázky. Učitelia si tentokrát, netradične v úlohe žiakov, mali možnosť vyskúšať dva rôzne spôsoby tejto aktivity.

Mgr. Ľudovít Rozner kolegom predstavil moderné spôsoby využitia IKT vo vyučovaní  a pri komunikácii so žiakmi formou praktických ukážok rôznych aplikácií na tvorbu kvízov, odkazov, plagátov, pojmových máp a interaktívnych prezentácií. Zároveň upriamil pozornosť kolegov na internetové zdroje s voľne dostupnými učebnými materiálmi v anglickom jazyku.

Workshop Inovatívne metódy vo vyučovaní anglického jazyka

Dňa 25. augusta 2021 sa na našej škole uskutočnili dva semináre pre učiteľov v rámci diseminácie prebiehajúceho projektu Erasmus+ „Učím sa s radosťou, naučím s radosťou.“ Naši kolegovia Mgr. Jana Poláková a Mgr. Peter Horný sa s nami podelili o poznatky a skúsenosti získané počas kurzov, ktoré v rámci projektu absolvovali vo Florencii formou prednášky, praktických ukážok aktivít a oboznámili nás s rôznymi možnosťami ako zefektívniť vyučovací proces. Mgr. Jana Poláková nám predstavila 4K – Kompetencie pre 21. storočie a Mgr. Peter Horný sa zameral na učiteľov ako propagátorov aktívneho vzdelávania a predstavil kolegom metódu ´flipped classroom´.

Workshop ´Ako predchádzať syndrómu vyhorenia: stratégie pre učiteľov´ Dňa 26. januára 2021 sa online formou na platforme MS TEAMS uskutočnil seminár pre učiteľov EGJAKu na tému ´Ako predchádzať syndrómu vyhorenia: stratégie pre učiteľov´. Mgr. Adriana Saboviková, PhD. kolegom priblížila nielen syndróm vyhorenia, jeho príznaky a tiež príčiny ale aj predstavila rôzne stratégie na jeho predchádzanie ako napríklad Smart GoalsMindfulness. Zároveň cez konkrétne príklady poukázala ako sa dajú tieto stratégie využiť aj v pedagogickej praxi a pre študentov nielen počas pandémie Covid-19.

EGJAK
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.